Välkommen till Tekniska verkens frågor och svar!
- Här kan du ställa frågor, rapportera problem och hjälpa oss med förslag och idéer.
- Tänk på att det du skriver på forumet blir publikt. Dela därför inte privat information som ditt kundnummer eller personnummer.
- Vi besvarar frågor under helgfria vardagar klockan 8-16.
Vi på Tekniska verken är en del av drygt 215 000 privat- och företagskunders vardag. Varje timma, dag och natt, året runt, erbjuder vi produkter och tjänster som gör livet enklare. Vi levererar bland annat el, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas och effektiva energilösningar. Vår vision är att tillsammans med våra kunder bygga världens mest resurseffektiva region – och vi är på rätt väg.
Tömningen kommer att ske som vanligt. När avtalet läggs över på den nya köparen står han/hon för kärlet från och med det datumet.
Må så gott!
Med vänliga hälsningar
Vill man få avfallet tömt innan ordinarie tömningsdag kan man beställa en extratömning. Det kostar 292 kr och debiteras på kommande faktura.
Med Vänliga Hälsningar,
Det du gör för att ta över avfallsabonnemanget för fritidsboendet, är att kontakta oss per telefon på 0771-252627, alternativt per e-post på kundservice@tekniskaverken.se och göra en inflyttsanmälan.
Du kan även göra din inflyttsanmälan digitalt via vår hemsida.
Med Vänliga Hälsningar