Välkommen till Tekniska verkens frågor och svar!
- Här kan du ställa frågor, rapportera problem och hjälpa oss med förslag och idéer.
- Tänk på att det du skriver på forumet blir publikt. Dela därför inte privat information som ditt kundnummer eller personnummer.
- Vi besvarar frågor under helgfria vardagar klockan 8-16.
Vi på Tekniska verken är en del av drygt 215 000 privat- och företagskunders vardag. Varje timma, dag och natt, året runt, erbjuder vi produkter och tjänster som gör livet enklare. Vi levererar bland annat el, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas och effektiva energilösningar. Vår vision är att tillsammans med våra kunder bygga världens mest resurseffektiva region – och vi är på rätt väg.
Man kan självklart ha tömning bara vid ett enstaka tillfälle. Det man gör är att man får åka till en av våra återvinningscentraler för att köpa ett latrinkärl samt kupong. Då kan man välja hur många man vill köpa. Behöver man bara en tömning, så köper man bara ett kärl och en kupong. Annars så köper man fler.
Sen så får man ringa till vår kundservice på 0771 - 25 26 27, för att beställa en tömning så att vi kommer och hämtar det.
Beställningen måste ske senst fredagen innan hämtningsveckan.
Här kan du läsa mer om hur det fungerar: https://www.tekniskaverken.se/privat/avfall-och-atervinning/din-sophamtning/hamtning-av-latrin/
Ha en trevlig dag!
Med vänliga hälsningar,