Välkommen till Tekniska verkens frågor och svar!
- Här kan du ställa frågor, rapportera problem och hjälpa oss med förslag och idéer.
- Tänk på att det du skriver på forumet blir publikt. Dela därför inte privat information som ditt kundnummer eller personnummer.
- Vi besvarar frågor under helgfria vardagar klockan 8-16.
Vi på Tekniska verken är en del av drygt 215 000 privat- och företagskunders vardag. Varje timma, dag och natt, året runt, erbjuder vi produkter och tjänster som gör livet enklare. Vi levererar bland annat el, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas och effektiva energilösningar. Vår vision är att tillsammans med våra kunder bygga världens mest resurseffektiva region – och vi är på rätt väg.
Med ickemobilt BankID, menar du då att du har BankID på din dator men ej på din telefon?
I så fall finns dessvärre ännu inte möjligheten att logga in den vägen, utan endast med Mobilt BankID.
Där fyller du i ditt personnummer i rutan efter att han valt "privatperson" och sedan "Med Mobilt BankID".
Därefter går du in på ditt Mobila BankID och anger din 6-siffriga kod för att logga in.
Har du ej Mobilt BankID går det även att logga in med sitt personnummer som användarnamn.
Är det första gången du loggar in anger du de sista 4 siffrorna i ditt personnummer som lösenord.
Därefter anger du ditt kundnummer (finns på fakturan) samt din mailadress för att logga in.
Med Vänliga Hälsningar,
Det var väldigt dåligt.
Efter det att jag har varit utsatt för ID kapning så använder jag aldrig mitt personnummer I något sammanhang på nätet och eftersom jag inte har något mobilt bankID så blir slutsatsen att jag inte kan använda mina sidor hos er för den kommunikation som ni förväntar er. Jag har försökt att skicka in min mätarställning som ni frågar efter med mms, men det verkar av någon anledning inte fungera. Nu säger ni också att jag inte kan komma in och rapportera mätarställninen på min sidor hos er. Min fråga blir då hur skall jag rapportera in mätarställningen, när in inte godtar ett vanligt bankID på er hemsida och MMS inte fungerar?????
MVH Håkan
Tack för ditt meddelande!
Om man inte vill använda mobilt BankId går det fortfarande att använda den tidigare inloggningsmetoden för att komma in på Mina sidor. Du kan läsa mer om den inloggningen här
Vi har inte tidigare fått till oss att tjänsten med MMS inte fungerar. Vad är det som händer när du MMS:ar? Återkom gärna till oss så ska vi undersöka vad som är fel!
Det går även bra att ringa eller maila till oss för att lämna mätarställning på vattnet.Vi nås på 0771-25 26 27 eller på kundservice@tekniskaverken.se
Med vänlig hälsning
det är som att hindra kontant betalning
tack för din synpunkt!
Jag förstår att det kan bli problem att logga in om man bara har bank-ID med dosa. Men det är även därför vi har valt att ha kvar den vanliga inloggningstekniken, användarnamn och lösenord.
Du är välkommen att kontakta vår kundservice på 0771 - 25 26 27 om du vill ha hjälp med att logga in.
Jag kommer självklart föra din synpunkt vidare, så att vi kan ha det i åtanke inför kommande uppdateringar.
Ha en fin dag!
Med vänliga hälsningar,