Välkommen till Tekniska verkens frågor och svar!
- Här kan du ställa frågor, rapportera problem och hjälpa oss med förslag och idéer.
- Tänk på att det du skriver på forumet blir publikt. Dela därför inte privat information som ditt kundnummer eller personnummer.
- Vi besvarar frågor under helgfria vardagar klockan 8-16.
Vi på Tekniska verken är en del av drygt 215 000 privat- och företagskunders vardag. Varje timma, dag och natt, året runt, erbjuder vi produkter och tjänster som gör livet enklare. Vi levererar bland annat el, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas och effektiva energilösningar. Vår vision är att tillsammans med våra kunder bygga världens mest resurseffektiva region – och vi är på rätt väg.
För att byta lösenord klickar du först på Logga in och därefter på Glömt lösenord. Fyll i personnummer och klicka sedan på Fortsätt.
I nästa steg visas den e-postadress vi har kopplad till ditt personnummer. Är mailadressen felaktig ber vi dig kontakta oss på kundservice. Om den stämmer klickar du på Skicka verifieringskod. En kod skickas då till din e-postadress. Fyll i koden i fältet där det står Verifieringskod och klicka på Verifiera koden. Klicka på Fortsätt och skriv sedan in ett nytt lösenord.
Ha en trevlig dag!
Med vänliga hälsningar,
Det första jag reagerade på är att det finns en ganska låg maxgräns för hur ett långt lösenord får vara. Detta är inte bra då lösenordets längd är det absolut viktigaste för att det ska vara säkert. Dessutom har ni krav på specialtecken mm, vilket är en utdaterad rekommendation. Numera är det lösenordets längd som är absolut viktigast.
Jag tackar för dina synpunkter och tar de vidare till berörd avdelning.
Ha en fin dag!
Med vänliga hälsningar
Jag har kikat med vår IT-avdelning, och det finns inga säkerhetsbrister hos oss som skulle orsaka att detta meddelande uppkommer.
Det meddelande du får upp från iOS är med största sannolikhet helt enkelt en varning från säkerhetssystemet i din egen enhet som varnar för att det är för låg säkerhet på ditt lösenord.
Jag rekommenderar dig att kika med din operatören av ditt säkerhetssystem om du har frågor kring detta.
Ha en fin dag!
Vänliga hälsningar
jag har lika bra/dåliga lösenord hos de flesta andra operatörer jag har lösenord till, så det beror INTE på låg säkerhet på mitt lösenord. Det har hittills aldrig hänt på något annat av mina lösenord hos andra operatörer, och varningen för låg säkerhet på lösenordet är en helt annan varning som poppar upp med jämna mellanrum.
Det du kan göra i detta fall är att testa att byta ditt lösenord för att få det ännu mer säkert, och se om varningen försvinner.
Du kan självklart även välja att logga in via mobilt bank-ID för säkrast möjliga inloggning.
Vänliga hälsningar
Ha en fin dag!
Vänliga hälsningar