Välkommen till Tekniska verkens frågor och svar!
- Här kan du ställa frågor, rapportera problem och hjälpa oss med förslag och idéer.
- Tänk på att det du skriver på forumet blir publikt. Dela därför inte privat information som ditt kundnummer eller personnummer.
- Vi besvarar frågor under helgfria vardagar klockan 9 -16.
Vi på Tekniska verken är en del av drygt 211 000 privat- och företagskunders vardag. Varje timma, dag och natt, året runt, erbjuder vi produkter och tjänster som gör livet enklare. Vi levererar bland annat el, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas och effektiva energilösningar. Vår vision är att tillsammans med våra kunder bygga världens mest resurseffektiva region – och vi är på rätt väg.
Vad roligt att du är intresserad av din förbrukning och vill använda dig av HAN-porten. Vi kan aktivera den åt dig!
För att aktivera din HAN-port ser vi gärna att du ringer till oss på nr 0771-252627, mejlar på kundservice@tekniskaverken.se eller chattar in till oss. Det här är nämligen ett offentligt forum där vi inte kan ta de personliga uppgifterna vi behöver.
Angående om det går att läsa av din vattenmätare via HAN-porten, så återkommer vi med svar så fort som möjligt
Ha en härlig dag!
Medvänlig hälsning,
/kurt
Det går utmärkt att mejla in till oss!
Jag har fått svar angående HAN-port på vattenmätaren. Vattenmätaren har ingen fysisk port som man kan koppla in sig på och kommunicerar inte heller med HAN-porten på din elmätare.
Informationen som behövs för att aktivera HAN-porten är ditt kundnummer eller personnummer och att du skriver att du vill ha din HAN-port aktiverad. Det mejlar du till kundservice@tekniskaverken.se.
Ha en härlig dag!
Med vänlig hälsning,