Till senaste kommentaren

H1/HAN-port på Adion 6534 (6442SE)

Hej,
Jag har egentligen två frågor:
Jag har fått min elmätare bytt till en Adion 6534 (6442SE) med en H1-port med RJ12-kontakt.
När jag läser det som finns på hemsidan så tolkar jag det som att att min mätare följer "Branschrekommendation för lokalt kundgränssnitt för elmätare" utgiven av Energiföretagen. I den så nämns att H1-porten (HAN-porten) ska kommunicera enligt "”P1 Companion Standard, version 5.0.2” och alltså baserat på IEC 62056-21 Mode D,....". Stämmer det? Om inte,vilken standard följer ni och varför följer ni inte Energiföretagens rekommendation?

Min andra fråga är: Ni skriver på hemsidan att "Via porten kan du ansluta utrustning för att få mer information om elanvändningen. Informationen uppdateras minst var tionde sekund. Tyvärr har vi ingen egen app som du kan koppla till din mätare, men det finns flera appar på marknaden " Jag har letat efter utrustning på marknaden men jag kan inte hitta någon som säljs i Sverige. Kan ni säga vilka ni syftar på?
Olof Nyström Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

• Hej Olof!

Vi har tagit dina frågor vidare till berörd avdelning och återkommer till dig så fort vi fått svar!

Ha en fin dag!
    Vänliga hälsningar
    Laura Kundservice

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.