Välkommen till Tekniska verkens frågor och svar!
- Här kan du ställa frågor, rapportera problem och hjälpa oss med förslag och idéer.
- Tänk på att det du skriver på forumet blir publikt. Dela därför inte privat information som ditt kundnummer eller personnummer.
- Vi besvarar frågor under helgfria vardagar klockan 9 -16.
Vi på Tekniska verken är en del av drygt 211 000 privat- och företagskunders vardag. Varje timma, dag och natt, året runt, erbjuder vi produkter och tjänster som gör livet enklare. Vi levererar bland annat el, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas och effektiva energilösningar. Vår vision är att tillsammans med våra kunder bygga världens mest resurseffektiva region – och vi är på rätt väg.
Tack för din fråga!
Det är inkassobolaget som tar ut avgifter för att få elen påslagen igen efter bristande betalning. För att få reda på vad det kostar att få igång elen igen tar du alltså kontakt med det inkassobolag som begärt avstängningen. Om du inte vet vilket bolag det är är du välkommen att kontakta oss på kundservice. Vi nås på 0771-25 26 27 eller via mail på kundservice@tekniskaverken.se.
Med vänlig hälsning