Välkommen till Tekniska verkens frågor och svar!
- Här kan du ställa frågor, rapportera problem och hjälpa oss med förslag och idéer.
- Tänk på att det du skriver på forumet blir publikt. Dela därför inte privat information som ditt kundnummer eller personnummer.
- Vi besvarar frågor under helgfria vardagar klockan 9 -16.
Vi på Tekniska verken är en del av drygt 211 000 privat- och företagskunders vardag. Varje timma, dag och natt, året runt, erbjuder vi produkter och tjänster som gör livet enklare. Vi levererar bland annat el, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas och effektiva energilösningar. Vår vision är att tillsammans med våra kunder bygga världens mest resurseffektiva region – och vi är på rätt väg.
Tack för din fråga.
Att se din timförbrukningen kan du göra enkelt via Mina sidor.
- Börja med att logga in på Mina sidor
- Efter att du har loggat in, så går du in på Mina sidor genom att trycka på knappen Mina sidor som finns högst upp till höger.
- Väl in på den sidan, så går du ner tills du kommer till rubriken Din användning
- Tryck på rubriken El
Om du trycker på knappen Detaljerad statistik så får du fram grafer som visar hur mycket el du har förbrukat. Du kan även välja i rullistan att se din förbrukning per år, månad, dag och enda ner till timma.Ha en fin dag!
Med vänliga hälsningar,
När kommer jag kunna se min fjärvärmestatistik?
Det här med visning av statistik har inte fungerat sedan ni gått över till den nya webbsidan för ett-två år sedan. Innan dess förstörde ni den gamla webbsidan som under ett par års ombyggnad var mycket rörig. 🙁
Jag var i kontakt med kundtjänsten för ett bra tag sedan angående detta men inga förbättringar har skett.
Under en period såg det ut att bli bättre men det blev det inte. Månadsstatistik är väldigt seg och fungerar ofta inte. Jämförelser har nu inte fungerat alls vid upprepade försök de senaste par månaderna.
Det är extra tråkigt att aktivitetsikon snurrar i ett par tre minuter för att till slut få time out och visar att det inte går att hämta någon information. Sedan gör jag ett eller två till försök och efter 10-15 minuter av frustration landar jag i att det inte fungerar.
Snälla, få det att fungera eller ta bort dessa tjänster helt så slipper man slita håret av sig när det gång på gång inte fungerar!
Vi vill också att mina sidor ska fungera på bästa sätt för dig som kund.
Det du kan göra är att logga in på en annan enhet eller med en annan webbläsare. Ibland kan det även hjälpa med att städa ur historik och cookies.
Skulle det inte fungera så får du gärna kontakta oss via mejl på kundservice@tekniskaverken.se alt telefon 0771-252627. Via de kanalerna kan vi ta kundnummer alt personnummer, så kan vi göra en felanmälan för just dina mina sidor.
Ha en fantastisk måndag!
Med Vänlig Hälsning,